Kontakt:

99037374:theatvertimot@hotmail.com: GaveTips til denNyfødte

onsdag 9. mai 2012

I avisa!

Tønsberg har kunne lese om Madeleine og meg og hva en doula er!


Var morsomt å bli intervjua. Når man først begynner å prate med oss doulaer om hva vi driver med, er det jo ikke mulig å få oss til å stoppe igjen! 

Å få være med på det største i noens liv, det å bli født, føde og bli foreldre enten det er første, andre eller femte gang - det er en så stor ære at jeg har ikke ord for det. Jeg har derimot mange ord om hvor bra det kan være å ha med seg en doula før, under og etter fødselen. 

Det er en mulighet til å ha en du kan ringe om du bare MÅ ha svar på noe, men egentlig trengte du kanskje bare å dele tankene dine med noen som ikke synes du er irriterende gravid, hormonell og "hysterisk" . Det er en du kan snakke med om rare drømmer, redsler, tanker, ønsker osv. i forhold til fødselen og tiden etterpå. Det er en som husker deg fra hvert møte, en du er på fornavn med.  Det er en som ser på partneren din som viktig og som en resurs for deg og fødselsarbeidet. En som er der for bare dere under hele fødselen, masserer, beroliger, trøster og heier. En som hjelper til med amming etterpå, en å spørre om råd, selv på en lørdag. 

En doula er din når du har valgt den, den er deres og er der for dere. 

Jeg vil gjerne være doula for deg, ta kontakt! 





Doula Madeleine og Meg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar